De Geschiedenis van Discriminatie in Europa

Nuray Özçelik
Nuray Özçelik
  • 02.05.2017

DE KORTE GESCHIEDENIS VAN EUROPA

A. POLITIEKE GESCHIEDENIS VAN EUROPA

De geschiedenis van Europa omvat het proces van mensen, culturen die landen in Europa starten vanaf de prehistorie tot heden. In de geschiedenis van Herodotus, wordt etymologie van Europa uitgelegd als volgt; Europa, die de dochter van de koning van Fenicië was, werd ontvoerd door Zeus die was een Griekse God die zich voordeed als een stier, en meegenomen naar Kreta eiland. Het is algemeen aanvaard dat de oudste geschreven bron van de geschiedenis van Europa is “de Saga van ILIADA” die geschreven door Homeros in B.C. 7e eeuw.

Aan de andere kant, kwam klassieke oudheid aan bekendheid met de Griekse stadstaten, en leidinggevende denkers als Plato en Aristoteles. Opkomst van Alexander de grote volgde de ondergang van de Griekse stadstaten. Alexander de grote was leerling van Aristoteles en overleed in 323 V. Chr.

Hij, wiens regering van Macedonië tot India begon te bereiken, gerichtte op het vormen van het ideaal van een grote staat, een imperium. Romeinse Rijk werd een effectief vermogen na Alexander de grote, en hij speelde ook een belangrijke rol bij het vormgeven van de geschiedenis van Europa. De periode van het Romeinse Rijk was ook het tijdstip waarop de overgang van Heidendom naar het begin van het christendom. Met ondergang van de Romeinse Rijk vanuit de politieke arena, begon de Middeleeuwen van Europa. Deze duizendjarige donkere eeuwen, die waren vol van bloedige oorlogen en interne conflicten, en waarin mensen werden blootgesteld aan vervolging door de feodale grootgrondbezitters bleef tot de 15e eeuw. Oost-Romeinse Rijk, die ook bekend was als het Byzantijnse Rijk, heeft kunnen overleven totdat Istanbul werd veroverd door het Ottomaanse rijk, ondanks het feit, dat het werd door katholiek Europa vele malen lastiggevallen geplunderd door IV. Kruistochten in 1204.

Sinds de geboorte van de Islam in de 7e eeuw, middeleeuwse tijdperk was de periode van de rijkdom, de welvaart, de rechtvaardigheid in de islamitische geografie. De verovering van Andalusië en de beschaving die er gebouwd was door moslims, speelde een belangrijke rol in de opkomst van Europa. Echter, de Spanjaarden die om de moslims volledig verwijderen, foltering, deportatie en bloedbaden uitvoerden in Iberisch schiereiland, hebben hun doel bereikt. Zij noemden dit evenement als “Reconquista” betekenis her-verovering. Niet alleen moslims maar andere volkeren die vreedzaam in Andalusië leefden kregen ook hun deel van de Spaanse gruweldaad. Zoals bekend is, Ottomaanse imperium heeft in deze periode het asiel verleende aan ruim half miljoen “Sefardische Joden” die verbannen waren uit deze geografie.

Vanaf de 15e eeuw, die wordt beschouwd als het einde van de Middeleeuwen en het begin van het moderne tijdperk, begonnen Europeanen voor kolonisatie. Door het oprichten van de kolonies in de continenten van Azië, Afrika en Amerika, Europese staten, gewonnen een serieuze hoeveelheid rijkdom via uitbuiting van mensen en grondstoffen. Als gevolg van deze rijkdom in Europa, ontstond er Renaissance, de hervormingen, de verlichting, de industriële revolutie die gevolg werd door de Franse Revolutie. Europa dankt zijn hedendaagse relatieve rijkdom en welvaart aan de bezetting en kolonies van ruim 400 jaarlijkse bloedige periode.

Terwijl van Europese Staten bleven ver van hun eigen continent, begonnen er ook bloedige oorlogen als gevolg van de burgeroorlog op hun continent. Tachtigjarige Oorlog en de Dertigjarige oorlog, die politieke en sektarische  eigenschappen droegen, vernietigden hele Europa, en kan slechts worden beëindigd met de vrede van Westfalen in het midden van de 17e eeuw, in 1648.

De eerste wereld oorlog die in 1914 uitbrak werd gewonnen door de “geallieerden” onder leiding van landenzoals Frankrijk, Groot-Brittannië en Italië. Deze oorlog brak uit als gevolg van twee fundamentele redenen; eerste, de noodzaak van het opnieuw ontwerpen van het machtsevenwicht in Europa, aangezien Duitsland gevestigd haar politieke eenheid en nam deel aan politieke arena, tweede, idee van nationalisme dat intensivering van de was in de 19e eeuw en het beïnvloeden van de Staten verspreid over grote multi-nationale gebieden zoals Ottomaanse en Oostenrijk- Hongaarse Rijk. Echter heeft deze ‘overwinning’ 15 miljoen levens gekost!

Na de eerste Wereldoorlog kwam racistische regimes aan de macht in Europa. Racistische en agressieve houding die versterkt door de toetreding van Benito Mussolini in Italië in 1922, van Adolf Hitler in Duitsland in 1933 en van Francisco Franco in Spanje in 1939, werd de hoekstenen van de

Tweede Wereldoorlog. In feite, de Tweede Wereldoorlog gebeurd met wreedheid ontbreekt van de mensheid tussen 1939-1945. Binnen zes jaar, 65 miljoen mensen zijn omgekomen die waren meestal samengesteld uit burgers en militairen van buiten Europa. Twee wereldoorlogen, die zich hebben voorgedaan in de eerste helft waren van de 20e eeuw, oorlogen dat Europese landen geprobeerd om de dominantie in het continent en internationale arena. Na de dood van zoveel mensen, Europa overeenstemming bereikt over de noodzaak van de oprichting van een Unie, en dus de Europese Unie, die gekraak vandaag, werd gevormd in een dergelijke omgeving.

b. geschiedenis van migratie naar Europa migraties te wijten aan veroveringen en kolonisatie van het bestaan van moslims in Europa is niet een nieuwkomer evenement. Betrekkingen van de Islam met Europa datum terug naar oude tijden als de geschiedenis van de Islam. Tijdens de eerste eeuwen na de dood van de Profeet Muhammad, werd de zuidelijke deel van Europa veroverd door islamitische Omajjaden legers. Ottomaanse Rijk verhuisde zo ver als de binnenste delen van Europa door het vastleggen van de Balkan in de 14e en 15e eeuw. Samen met de mislukking van de Ottomanen door Oostenrijkse legers tijdens het beleg van Wenen, vooruitgang

Van de Ottomanen in Europa gestopt in 1683. Ervaringen van Andalusië in de 8e en 9e

Eeuwen mogen niet worden vergeten. In deze periode, Andalusische moslims in Europa probeerde te

Construeer een beschaving op het gebied van maatschappij, politiek, kunst en techniek. Om te eindigen van het bestaan van moslims, Spanje zet handtekening op ongebruikelijke moordpartijen op Moslims via “Reconquista”, en ze verdreven uit Spanje. Deze slachting was niet voorbehouden aan de moslims, omdat Joden werden blootgesteld een vergelijkbare behandeling in de jaren 1940.

Ondanks ze waren weinig in aantallen, bestaat de eerste kernen van het bestaan van moslims in Europa. Migraties omwille van economische redenen Kwamen de meeste van de moslims die in Europa wonen Europa na de Tweede Wereldoorlog, omdat ter gelegenheid van de economische crisis. Dit proces in de 70s, 80s 90s, voortgezet en een andere dimensie. Het is noodzakelijk

Voor de evaluatie van de immigrantenbevolking in Europa in de context van de koloniale activiteiten en bilaterale betrekkingen ontwikkeld in het resultaat van deze activiteiten.

Bijvoorbeeld; een groot deel van de immigranten in Frankrijk is uit de Maghreb-landen zoals Marokko, Algerije en Tunesië; in Nederland is het van India; en in Engeland, het is uit oude kolonies zoals Pakistan en Bangladesh.

Niet-gekwalificeerde en goedkope arbeid vereiste van Europa stampten de manier voor het intensieve verkeer van vele mensen tot steden in plaats van het platteland

Van Europa. Immigranten in Duitsland samenkomen in steden zoals Berlijn, Keulen, Frankfurt, München, Stuttgart en Dortmund; in Nederland zij samenkomen in Amsterdam en Utrecht; in Frankrijk komen ze samen rond de Alpen. In Engeland, veel immigranten worden afgewikkeld in steden en regio’s als de West Midlands, West Yorkshire, Londen, Manchester en Lancashire.

De eerste migrerende arbeiders werden meestal gedomineerd door de man en de fundamentele reden waarom voor deze migraties, hij over het algemeen heeft plaatsgevonden met de bedoelingen van terugkeer terug in korte periode van tijd, was economische zorgen. Bijvoorbeeld; Als gastarbeider (migrerende werknemer) programma in Duitsland wordt genomen/ Rekening, kan men zien dat werknemers komen uit Griekenland, Italië, Portugal, Spanje, Tunesië, Joegoslavië en vooral uit Turkije kwamen eerst voor twee jaar werk en later was deze bedoeling.Omgezet in lange termijn permanente burgerschap beleid. In het midden van de jaren 1970, werden beperkingen ingevoerd voor migrerende werknemers om naar Europa te komen economische stagnatie in verband met de omvang van migraties. Tot op dit punt, de immigranten waren beschouwt als “Werken jonge mannelijke bevolking” door de Europeanen, maar later op het proces een andere dimensie via de komst van de families van deze werknemers. Attenties werden verschoven naar voortzetting van sociale infrastructuur als gezond en samenhangend. Omdat kwesties van een vaste allochtone bevolking en culturele identiteit van deze bevolking, die zou worden gehouden door middel van generaties begon te verschijnen.

In de jaren 1980 begon Moslims te migreren van Libanon, Irak, Iran en Afghanistan naar Noord Europa door asielverzoek en vluchtelingen. In de jaren 1990 werden veel van de immigranten uit ex-Joegoslavië of ze waren vluchtelingen uit Somalië. Vooral na de periode van de koude oorlog, een intense arbeidmigratie begon van het socialistische blok in Oost-Europa naar West-Europa. Volgens de gerapporteerde gegevens gepubliceerd door Amnesty International in 2010, de verhouding tussen moslims die wonen in een regio van Europa of in Noord-Europese landen is minder dan 10% van de totale bevolking. Bijvoorbeeld; was 6% van de totale bevolking van moslims in België, in Frankrijk was het 7,5%, in Nederland was het 5,5%, in Spanje was het 2.3%, in Zwitserland was het 5,7%, in Duitsland was het 5% en in Engeland het was 4,6%. Aantal deze landen gaven burgerschap aan aanzienlijke hoeveelheid moslims. Nederlandse allochtone burges vormen 8% van de totale bevolking.

Deur van de migratie naar Europa werd geopend tijdens de koloniale periode en het open bleef tot vandaag.De belangrijkste reden van deze migratie was intens armoede en economische mislukkingen in thuislanden van de immigranten. Bovendien blijven hun thuislanden afhankelijk van structurele post koloniale controle die wordt gebruik van gemaakt door westerse ultra machten.

Hersende westerse machten willen bron voor grondstof, goedkope beroepsbevolking en markten van thuisland van. Bovendien, als gevolg van de grenzen vastgesteld tijdens de koloniale periode en bewaard in post-koloniale periode, instabiliteit en conflicten tussen de meerderheid en minderheidsgroepen.

Oude koloniale machten verkopen wapens aan de regimes in deze landen en geven structurele steun aan dictatoren, leveren een grote bijdrage tot het het ruïneren van politieke, economische, educatieve, sociale structure.In werkelijkheid, kolonisatie nooit is beëindigd, en de schaduwen blijven overleven in deze landen, vooral in de economische en politieke structuur. Met andere woorden, kolonializme is vervanden door half-kolonialisme.

Migraties te wijten aan oorlog en het beleid van de “oorlog tegen het terrorisme” aangekondigd door VS en Europa na 11 september.

De verwoesting van Afghanistan en Irak onder de leiding van de VS chaotische sfeer, die gevolgd is door zogenaamde de “Arabische lente”, die kwam met de wind welke in het Midden-Oosten geblazen is met leuze van false democratie en vrijheid, ook geactiveerd de migratie. Naast de interne conflicten in Syrië en Irak, moslim bevolking van landen zoals Afghanistan en Somalië die zijn gedestabiliseerd. Deze factoren zijn de belangrijkste oorzaken van recente migraties.

RACISME, haat en ISLAMOFOBIE.
B. Racisme

Anatomie van Racisme en de Geschiedenis van Racisme in Europa

Het is noodzakelijk om te zoeken via koloniale activiteiten van Europa om te begrijpen van “racisme” die maakt integraal deel uit van de geschiedenis van Europa. Concept van “racisme” heeft een directe verbinding met koloniale activiteiten van Europa. Daarnaast, omvorming van het concept van “racisme” in een systematische ideologie en een moorddadige machine heeft ook directe verbinding met ervaringen zoals “fascisme” en “Nazisme” geproduceerd door Europa zelf in de eerste helft van de 20e eeuw.

Het is ook nodig om te zoeken via het taalkundige gebruik van dit begrip in Europa om het beter te begrijpen. Ondertussen het woord “ras” in het Engels is gebruikt in extra verschillen tussen de groepen wiens moedertaal Engels is te merken, maar is bij de specificatie van fysieke verschillen in de Midden-Europa waar Duits wordt gesproken. Termen zoals ras, racisme en dergelijke, zijn rechtstreeks verbonden met het nazisme die zijn nadruk legt op het tweede kwartaal van de twintigste eeuw. Het begrip “ras” werd gebruikt bij het aangeven van fysieke verschillen in Duitsland overgenomen uit de omloop na de tweede Oorlog van de wereld, echter het begrip “ras” in het Engels werd gebruikt om te beschrijven de immigranten die kwam naar Engeland uit het Gemenebest tijdens oorlogen van de onafhankelijkheid. We komen voor de geschiktste betekenis van “ras” in het Engels “etnische afstamming”. Begrippen van RAS en racisme die deel van gewone taal in de Scandinavische landen uitmaken, hebben negatieve betekenissen aangezien zij Nazi-tijdperk die roepen, de conflicten tussen zwart-wit in de VS in de jaren 1960, en discriminatie van de Zuid-Afrikanen op.

Europa heeft geproduceerd twee soorten nationalisme in post-koloniale periode. Eerste, nationalisme dat verschillende fysieke en intellectuele niveau van menselijke rassen in de voorhoede brengt. Naar dit punt van mening, de plaatselijke bevolking van koloniën worden niet gewaardeerd als “volledig mens”. Dat is een typische characterische eigenschap voor de legitimatie van het project van de kolonisatie. Deze constatering bracht mee dat locale bevolking was niet gelijk behandeld en rechtmatigde het plunderen van deze landen door kolonialisten. De tweede soort nationalisme is de mythe van de “domesticatie”. Deze mythe had zogenaamd een doel van hervorming van lokale bevoking, en dus helpen hen om het actualiseren. Het belangrijkste idee van deze opstelling is de uitdrukking van “Wij helpen u om te worden als een van ons!” Dergelijke pogingen van hulp in het algemeen komen door in een breed scala van uitdrukking van “reconstructie van Afrikanen”, “liberalisering van plaatselijke bevolking”,”mensen redden van mythen en bijgeloof””liberalisering van vrouwen” in landen met een islamitische bevolking. Beide soorten nationalisme verklaren openlijk zich vandaag in verschillende manieren: de eerste categorie van nationalisme wordt  gebruikt als argument door ultra nationalisten die de mensen met Aziatische en Afrikaanse afkomst met laag niveau van beschaafd land van superiore blanken terug naar hun eigen landen sturen. De tweede categorie komt vaker voor in Europa, en als een voorbeeld, het werd gehanteerd teneinde rechtvaardiging van de bezetting van Irak die op juridische gronden gebaseerd is en valideren van de “we brengen democratie”.

In welke vorm dan ook,  racisme de verificatie van privileges en explosie van woede opgebouwd tegen slachtoffer. De resultaten laten zien dat er een sterke overtuiging dat beheerders en politici nemen niet genoeg preventieve maatregelen tegen discriminatie, vernedering en geweld op basis van racistische motivatie. Bovendien, uit de resultaten blijkt dat discriminatie niet alleen geoefend op etnische minderheden en immigranten. Racistische misdaden en discriminatie worden geoefend intenser in het dagelijkse leven. Het aspect van nationale identiteit wordt gebruikt als gesystematiseerd versie van “grof racisme”. Racisme is zowel de basis van “nationale identiteit” en het resultaat ervan in praktisch leven. De “gemeenschappelijke identiteit”, die begon met de Franse revolutie en bestaat uit drie dimensionale gebouwde in termen “taal/geschiedenis/geografie” van mensen die zeer uiteenlopende eigenschappen hebben heet “Nationale Identiteit”.

“Wij” en “De Anderen” is categorisering van racisme die geeft aan de zigeuners, Turken, Arabieren, Moslims, Afrikanen enzovoort. De perceptie van “Wij” en “De anderen ” heeft  denkbeeldig belemmeringen gebouwd  voor de vorming van de gemeenschappelijk sociale indentiteit  door samenleving polarizeren in in  ” sub- sociale groepen/sociale identiteiten en sociale categorieen” in samenleving.

C. Huidige situatie in Europa

Racistische ideeën die beginnen te stijgen in de afgelopen jaren in Europa geleidelijk aan verwerven enkele gevaarlijken dimensie. In Duitschland de steun aan extreme partijen and groupen in gestegen tot tussen 9%-11% binnen twee jaar. Verzet tegen buitenlanders en immigranten komt vaker voor bij provincies van het oosten van Duitsland waar de werkloosheid is hoog. In Frankrijk extreme rechts[artij van Le pen is tweede grootste partij geworden. In N ederland, PVV van Geert Wilders tweede partij in de tweede kamer. Wiolders berustte zijn Campagnia op Islamofobie and Maroccanen. Vreemdelingenhaat komt vaker voor onder ongeletterde mensen, dus benadrukken ze dat onderwijs een sleutelrol speelt in het worstelen met radicale rechtse exemplaren. Een andere reden is gerelateerd aan een begrip dat is een overblijfsel van de koloniale periode en die verschillen en racisme gebruikt om het rationaliseren van de exploitatie van bronnen van de landen buiten Europa. De Overblijfselen van de koloniale periode zijn nog steeds werken en het gezag van voogdij of perceptie van de “plicht van White Man” definieert op bepaald niveau hoe anderzijds (Moslims en anderen) in Europa worden gezien en hoe zij moeten worden behandeld. Een derde reden houdt verband met een sociale groep, ter ondersteuning van het idee van de botsing van beschavingen.

D. Islamofobie

Conceptueel kader:

“Islamofobie” is een veelgebruikt begrip in orde voor de gemeenschappelijke grond dat anti-islamitische en anti-moslim reacties, die verhoogd vooral na 11 september in Europa en voornamelijk in de VS.

Islamofobie is een kunstmatige angst of vooroordelen ontwikkeld door de bestaande Europese, post kolonialistisch en oriëntalist global machtsstructuur. Enerzijds, behoud en promotie van de ongelijkheden bestaande in de economische, politieke, sociale en culturele betrekkingen, en aan de andere kant, rationalisatie van het gebruik van geweld als een hulpmiddel bij het verstrekken van de ‘herstel van beschaving’  gericht op massa (of moslim of niet) is gericht door te projecteren Islamofobie op echte of vermeende moslim bedreiging. Islamofobie reproduceert en bevestigt een global race structuur die houdt en bevordert ongelijkheden in de toewijzing.

Hoewel, haat tegen Mohammedanisme en moslims construeert een deel van het probleem, deze haat is samen met meer belangrijke redenen gekoppeld aan zichzelf.

In het werk voorbereid door de enquête Maurice de Hond, die ondernomen is door extreem rechts Geert Wilders, wordt geconcludeerd dat driekwart van de Nederlanders dat denken

Islam kan in hun land niet worden geïntegreerd. Aan de andere kant, meer dan

Tweederde van de Nederlanders (68%) denk dat Islam wordt groeid en serieus verspreid die een dreigement vormt voor de waarden en normen van Nederlandse samenleving. Bijna alle politieke partijen steunen ook deze ideeën. De andere resultaten zijn als volgt:

• Meerderheid van de respondenten (55%) wil dat zo snel mogelijk Moslim migranten naar hun land moet worden verzonden.

• 63% van de respondenten veronderstellen een negatief ouding tegen de bouw van moskeeën.

• 72% van de respondenten ondersteuning constitutionele verbod van shariah wetten in Nederland.

• 64% van de respondenten zijn van mening dat moslim immigranten hebben geen enkele bijdrage / ten goede moeten komen aan het land.

Nederland officieel aanvaard in 1979 de permanentie van immigranten die kwam tot de

Land van buiten. Integratie politiek gezet in de praktijk na deze datum, en verklaringen zoals

“culturele minderheid” en “etnische minderheid” waren begon te worden gebruikt in plaats van “gastarbeider”. “Etnische of culturele minderheden werden geïdentificeerd als groepen die volledig gescheiden van de Nederlandse samenleving ten aanzien van cultuur naast hun lage klasse posities. Dus, de concepten van integratie en culturele identiteit tegendraads werden onderworpen aan

Elkaar. In dat opzicht, als een persoon is aangesloten zijn/haar cultuur meer, zou kunnen die persoon zijn geïntegreerd in de samenleving minder.

E. Paar adviezen tot oplossing

De oplossing die wij geloven dat moet worden geactualiseerd om de probleem van de discriminatie in Europa kan worden weergegeven als volgt:

• De burgers met buitenlandse achtergrond, die kwam om te hun landen behoren te behandelen op gelijke voet met de andere burgers.

• Juridische regelingen en wettelijke maatregelingen, die kunnen de rechten van de burgers met allochtone achtergrond beschermen, moeten snel in het leven worden gebracht en de nodige strafrechtelijke sancties moet worden gekoppeld aan wetten.

• Met het oog op het feit dat het concept van “Islamofobie” is zelf een islamofobie.

Concept, uitdrukkingen zoals “vijandigheid naar de Islam”, “Verzet tegen Islam”, “Vijandigheid naar de moslims”, etc. die de aard van de gebeurtenis beter weerspiegelendt voorkeur verdient.

• Een speciale controle eenheid voor islamofobie moeten worden vastgesteld onder de ministeries in Europese Unie

• Om kunstmatige angst en perceptie over islamofobie te voorkomen, horen de autoriteiten  nieuwe begrippen vaststellen gezien kwetsbaarheid van deze kwestie. Media organen moeten worden bijgetrokken bij de kwestie van islamofobie

• Europese staten moeten aantonen dat zij vertegenwoordigen van de universele waarden als vrede, tolerantie, cultuur van het leven samen, met betrekking tot andere levensbeschouwingen en geloven. Ze moeten aantonen ook moeten een overtuigende aanpak op dit punt.

• Er moet voor worden gezorgd dat meer academisch werk bestaat in het onderwerp van islamofobie op universiteiten en de daarmee verband houdende autoriteiten moet

een bemoedigend rol spelen. Er horen in dat opzicht de permanente institutionele werken/activiteiten en politieke participatie opgevoerd worden.

• Meer academische werken moet worden geproduceerd ter voorkoming van haat en opvoeding van islamofobie en racisme; deze academische horen gebied geopend houden tot de internationale publieke opinie op efficiënte wijze ter discussie gesteld te worden.. .

Kenan Demirtaş

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ